Scuola Professionale - Restauro di un Christo
08.11.2021

Progetto pericolo valanghe
Gli alunni dell quinte classi del Liceo artistico e della Scuola professionalehanno partecipato al progetto sulla prevenzione del pericolo delle valanghe, presentato dalla guida alpina Dieter Demetz di Ortisei.
Gli alunni, dopo aver appreso importanti informazioni teoriche, hanno potuto trascorrere un pomeriggio al Resciesa. Gli alunni hanno appreso come utilizzare l'apparecchio di ricerca in valanga (ARVA) e simultao la ricerca di una persona sepolta dalla neve utilizzando l'ARVA, la sonda e la pala.
Udëi proiet


Finanzes
N mierculdi domsdi à doi reladëures dla Raika Selva tenì referat sun la finanzes n generel.
Udëi proiet

Sustainable Design Thinking
Workshop con Lottozero e le classi seconde del Liceo Artistico Cademia sul tema "Sustainable Design Thinking". Dopo un input teorico, sono state sperimentate le tecniche di upcycling e il riutilizzo dei tessuti.
Udëi proiet

5 classe Scuola professionale - Tecnologia e chimica applicata
Produzione di carta e pigmenti.
Dipingere con i pigmenti, leganti e solventi fatti a scuola durante l'ora di Tecnologia e chimica applicata
Udëi proiet

Gita d'istruzione a Firenze - 4 e 5 classe Scuola professionale
Viaggio di istruzione a Firenze alla scoperta del Rinascimento italiano. I ragazzi della 4-5BSF, accompagnati dalle prof.sse Lantschner e Pellegrini, si sono recati a Firenze per osservare dal vivo il cuore pulsante del Rinascimento italiano. Tra lunedì 09.05 e mercoledì 11.05 hanno visitato il Centro storico di Firenze con Palazzo Pitti e Palazzo Vecchio e l’indimenticabile Santa Maria del fiore con la sua cupola, Ponte Vecchio, la Galleria dell’Accademia. Mercoledì è stata la giornata dedicata agli immancabili Uffizi, dove gli studenti sono rimasti stregati dagli artisti più amati: Botticelli, Raffaello, Leonardo, Tiziano, Caravaggio…
Udëi proiet

Erbe aromatiche nell'orto della scuola
Le prime classi del Liceo Artistico piantano varie erbe aromatiche nell'orto della scuola.
Udëi proiet

Well-being Classroom 5 Scuola professionale
Na materia nueva che nsënia truep per l daunì
Na tlas de scola da se n sté bën realiseda pra n proiet dla 5ª tlas dla Scola prufesciunela per l artejanat artistich de Urtijëi
Tl cuinto ann, chël de maduranza, dla Scola prufesciunela per l artejanat artistich de Urtijëi vëniel pità na materia nueva che ie fundamentela per l mond dl lëur dl daunì, l „Project-Management”. Tlo mpera i sculeies a se urganisé per mëter a jì, a realisé y a finé via n lëur progetuel jan tres duta la fases de n proiet: la fasa dl mëterman, la fasa de urganisazion (nce dal pont de ududa dla spëises y dla rësia), la fasa de realisazion y ala fin la fasa de stlù ju n proiet.
Cun n grum de metodologies, eserzizies y lëures pratics à cater sculeies dla cuinta tlas realisà n local ulache studënc possa se sëntì bën y lauré produtivamënter.
N iede iel da ntënder y nrescì cie che na grupa adrova per pudëi lauré produtivamënter, nia mé per mparé y scri, ma nce per se ancunté y se cunfrunté. Truep elemënc dal ambit dla psicologia architetonica po miuré l’aprendimënt: la iluminazion, la fueres, la temperatura, la urganisazion dla lerch, l drë aredamënt y i culëures di pareies.
Sun i ultimi doi ponc se à cater sculeies dla sezion pitorica dat ju y à progetà mutives y decurazions pitoriches da depënjer sun l parei daujin ala tofla digitela. L’idea fova chëla de purté mpue de natura te tlas. Nsci ai realisà plantes de uni sort, aldò de si pont de ududa revitalisea chëstes l cervel y paralelamënter calmeles nce y dà gheneda. Plantes reprejentedes graficamënter cun scialdi vërt, n culëur che vën udù coche culëur che dà ecuiliber tla vita, dà na gran stabltà interna y avanea la putenzialiteies persuneles.
Oradechël à i sculeies metù te tlas truepa de drëta plantes, castli de „harasses”(casses de lën) da spusté coche n uel y n piz per paussé, per “chill”.
I autri ani univel fat proiec cun istituzions ora de scola, propi per avëi plu pusciblteies per ti ruvé plu daujin al mond dl lëur y per avëi cuntac cun d’autra jënt, ma nce tlo à la pandemia mpue strënt ite l pudëi lauré cun lidëza. Nsci se ons mpensà de fé n proiet tl edifize scolastich y, purempò restan te scola, à l proiet plajù y i sculeies à laurà cun gran mutivazion.
L „Project-Management” ie nce de gran mpurtanza per mparé cumpetënzes che tl daunì ne n’ie nia da desmincë, coche l „Growth-Mindset”, mparé cosses nueves, crì ndesfidedes y mparé dala esperienzes fates. Oradechël ti judela ai sculeies a fé prugresc n cont dl vester boni de ressolver strategicamënter situazions problematiches, vester boni de se adaté a situazions nueves sun nosc mond che muda, vester boni de lauré te grupes cun mutivazion, criatività y na bona autogestion.
Udëi proiet

Happiness-Journal
Tutti desideriamo essere felici e contenti. Ma quale contributo possiamo dare noi stessi?
La 3, 4 e 5 classe della Scuola professionale fra poco pubblicherà un giornalino della felicità.
Questo vorrebbe incoraggiare i lettori attraverso piccoli compiti e giochi a rendere la vita piena di soddisfazioni e felicità attraverso atteggiamenti positivi.
Udëi proiet

Letura cun Nadia Rungger
La 2ª y 3ª tlasses dla scola d’ert y prufesciunela à abù la puscibltà de tò pert a na letura de Nadia Rungger. La jëuna scritëura à prejentà si opres y metodes de scrì, che i sculeies y la sculées à riesc purvà ora. De gra Nadia!
Udëi proiet